SledujCenu.cz - průvodce online nakupováním

Teorie literární komunikace - Miroslav Štochl

Teorie literární komunikace - Miroslav Štochl
0
0 hodnocení

Výrobce: AKROPOLIS

EAN: 9788086903095

Výrobní číslo: 9788086903095

Všechno lze pochopit, dokonce i současnou literární vědu! Stačí mít spolehlivého průvodce! O tom, proč se dnešní literární věda neobejde bez poznatků gender studies a kulturních studií a co se vlastně skrývá za pojmy znak, struktura, interpretace, recepce či dekonstrukce, vypráví kniha, jejíž autor - pedagog pražské katedry české literatury a literární vědy FF UK - chce, aby stejnou měrou sloužila k zábavě, poučení i zamyšlení...
Tato kniha není jen popisem klasických východisek literární vědy, ale také pokusem o jejich revizi v kontextu postmoderní plurality a nového myšlení, které jde ruku v ruce s nedůvěrou k totalizujícím, unifikujícím přístupům. Důležitá je otázka ohledně samé pozice literární vědy - jaká je vůbec její úloha v době, kdy obvyklé problémy typologie, genologie, tematologie či poetiky střídá širší interdisciplinární výzkum vztahu literatury a kultury, např. v relacích literatura a univerzum (literární obraz a svět), literatura a komunikace (společný smysl, dialog, dorozumění, porozumění), literatura a společnost (pohlaví, rasa, národ…), literatura a dějiny (dějiny jako text, příběh, vyprávění), literatura a ekonomie (produkce, trh), literatura a nové technologie (média, hypertext)? Proč se nepokusit zodpovědět takové otázky třeba provokativním způsobem. Vhodné i jako nezvyklý úvod do teorie soudobé literatury.

Parametry

AutorMiroslav Štochl
ISBN8086903095
Jazykčesky; Česky
NakladatelstvíAkropolis
Počet stran220
Rok vydání2005
Vazbabrožovaná
ŽánrNaučná

Cena od 190 Kč - 206 Kč v 3 obchodech

Obchody, které prodávají Teorie literární komunikace - Miroslav Štochl

  • Historie ceny Teorie literární komunikace - Miroslav Štochl

Zobrazit historii ceny Teorie literární komunikace - Miroslav Štochl

Historie nejnižsí ceny Teorie literární komunikace - Miroslav Štochl. Porovnání obchodů, které prodávají Teorie literární komunikace - Miroslav Štochl.

  • Související položky