Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny 25/2018
Výrobce: Akademie výtvarných umění
Aktuální tematické číslo, které jako hostující editorka připravila Pavlína Morganová, je věnováno výstavám, jejich dějinám, formátu a roli, jež mají v současné kulturní produkci.
Médium výstavy je od devatenáctého století nástrojem prezentace výtvarných děl a významným prostředníkem komunikace mezi umělcem a divákem. Role výstavy v uměleckém světě posilovala po celé dvacáté století a v současnosti se stala hlavním médiem percepce, legitimizace, ale též institucionalizace výtvarného umění.
Jednotlivé texty tohoto vydání se věnují tématu ve velké šíři od zájmu o formát a roli bienálních přehlídek v šedesátých letech, o nichž zde píše Terezie Nekvindová, až po definování nového typu nezávislých organizací, které ve svém textu navrhuje Ana Bilbao. Mimo to najdeme ve dvacátém pátém Sešitu také text Pavlíny Morganové o dosud málo prozkoumaném fenoménu bytových privátních výstav sedmdesátých a osmdesátých let v Československu.
Další ze zařazených studií je text Terezy Rudolf, která se na pozadí problematiky vystavování fotografie jako takové zabývá způsoby negalerijní prezentací fotografie u nás v sedmdesátých a osmdesátých letech.
Postavě kurátora jakožto spiritu agens se věnuje studie Jany Písaříkové o aktivitách Jiřího Valocha v Domě umění města Brna na přelomu šedesátých a sedmdesátých let. První z pl
Médium výstavy je od devatenáctého století nástrojem prezentace výtvarných děl a významným prostředníkem komunikace mezi umělcem a divákem. Role výstavy v uměleckém světě posilovala po celé dvacáté století a v současnosti se stala hlavním médiem percepce, legitimizace, ale též institucionalizace výtvarného umění.
Jednotlivé texty tohoto vydání se věnují tématu ve velké šíři od zájmu o formát a roli bienálních přehlídek v šedesátých letech, o nichž zde píše Terezie Nekvindová, až po definování nového typu nezávislých organizací, které ve svém textu navrhuje Ana Bilbao. Mimo to najdeme ve dvacátém pátém Sešitu také text Pavlíny Morganové o dosud málo prozkoumaném fenoménu bytových privátních výstav sedmdesátých a osmdesátých let v Československu.
Další ze zařazených studií je text Terezy Rudolf, která se na pozadí problematiky vystavování fotografie jako takové zabývá způsoby negalerijní prezentací fotografie u nás v sedmdesátých a osmdesátých letech.
Postavě kurátora jakožto spiritu agens se věnuje studie Jany Písaříkové o aktivitách Jiřího Valocha v Domě umění města Brna na přelomu šedesátých a sedmdesátých let. První z pl
Parametry
Jazyk | česky; Česky |
Nakladatelství | Akademie výtvarných umění |
Počet stran | 156 |
Rok vydání | 2019 |
Vazba | brožovaná |
Žánr | Periodika |
Cena od 72 Kč - 75 Kč v 2 obchodech
Obchody, které prodávají Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny 25/2018
Zobrazit historii ceny Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny 25/2018
Historie nejnižsí ceny Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny 25/2018. Porovnání obchodů, které prodávají Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny 25/2018.
ŠamballaDvacet let v Arše - CD - Burian JanRaduga po-novomu 3 Příručka učitele - MFP Omalovánky Lada A5 - Bajky - 53005Počítejte s Klokanem (Kadet)Předposlední pravdaUmění milující laskavostiMatematika - Kniha AktivitSlaďák
- Riceová PhilippaHravá chemie 8Wohlleben Peter: Slyšíš, jak mluví strSamolepková knížka Vesmír